onsdag 18 mars 2009

Teak eller inte Teak

fick en kommentar om att använda "fusk" teak i ställer för riktig teak. Jag har nog funderat på det, många fördeler, nära nog underhållsfritt, tåligt mm. men som jag ser det är Shipman en klassiker (måhända inte 100 år gammal) och på en klassisk båt skall det vara klassiska detaljer. På samma vis kommer jag att behålla tex halkiparna och kroma om dom för att på så vis behålla en viss original känsla, fast med fin finish. Likaledes kommer orignal vincharna att kromas om. (till det överkomliga priset av 500 kr st, en ny i samma storlek kostar omkring 8000 kr).

2 kommentarer:

Marie o Fen sa...

Hej,

Hoppas allt är bra med er! Vi har bosatt oss i Ljungskile ett litet tag (i väntan på att vårsolen ska komma och värma upp stugan därhemma...). Njuter av snödroppar och daglig havsutsikt och Fen håller koll på Joker (katten). :o)

Kramar från Marie o Fen

Anonym sa...

hej,vad spännande med SY Emma, ser fram emot att komma och hälsa på er till sommaren med mina små matroser och vatten hund!! Jag får väl ta och damma av Mantan och åka på fintur till er!!!